Weet je soms niet meer waar je moet beginnen met het opruimen van de stapel papieren die er maar op je ligt te wachten?
Iedereen kan zich wel voorstellen dat meteen opbergen de beste manier is maar ja zo werkt het soms niet.
Wat heel goed voor je kan werken is een kunststof bak kopen (zie foto) en daar plastic mappen óf zip-lock zakken in doen. Is de berg niet zo heel erg groot dan kan je de papieren eerst op tafel categoriseren, maar is het een grote berg …. zet dan de mappen/zakken rechtop zodat je de papieren er meteen in kan doen. Let hierbij nog niet op de datum en/of volgorde het belangrijkste voor nu is ze op de juiste plek te krijgen.

 

( Zorg er voor dat je hier meteen al een selectie maakt over wat belangrijk is en wat meteen weg kan (denk hierbij bv aan enveloppe) dat bespaart je straks een boel oud papier in de mappen).

Je kan denken aan bijvoorbeeld:
• Huis
• Huishouden
• Verzekeringen
• Belastingen
• Auto enzovoorts.
Ben je nu klaar met de stapel in de mappen te stoppen dan kan je nu map voor map pakken en de papieren die erin zitten op de juiste volgorde gaan leggen. Leg de papieren op datum en leg de oudste datum achterin de map en werk zo naar voren toe.
Je zal zien dat het snel werkt en netjes opgeruimd raakt.

Succes met organiseren en kom je er helemaal niet uit? Bel of mail me!