Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg (Albert Einstein)
FAQ
Wat is een professional organizer?
De professional organizer (soms ook wel opruimcoach genaamd) begeleidt, adviseert en coacht je bij het op orde brengen van je huis. Zij leert je de fijne kneepjes van het opruimen. Opruimen is namelijk een vaardigheid die je kan leren. Ook de kunst om je huis opgeruimd te houden wordt je aangeleerd door de organizer. Zij analyseert de situatie, zoekt met je naar oplossingen en je gaat samen opruimen. De organizer helpt je met structuur aanbrengen en alles weer een plek geven. Uiteindelijk komt er een huis tevoorschijn waar alles een vaste plek heeft, waar gemakkelijk en snel opgeruimd kan worden en waar het fijn toeven is.
Wanneer heb ik een professional organizer nodig?
Wanneer je in je hoofd steeds bezig bent met de rommel in je huis, wil opruimen maar er niet toe komt, niet weet waar je moet beginnen of wanneer je uit schaamte geen bezoek meer wil ontvangen dan wordt het tijd om professionele hulp in te schakelen. Om samen met iemand de juiste stappen te kunnen nemen die leiden tot een opgeruimd huis en rust en ruimte in je hoofd zodat je je weer kunt toeleggen op andere leukere activiteiten.
Is een professional organizer iets voor jou?
Ik help particulieren en ZZP’ers orde op zaken te stellen met coaching, begeleiding en adviezen. De redenen kunnen heel divers zijn:
- Tweeverdieners die tijdgebrek hebben
- Mensen die hun huis klaar willen maken voor verkoop
- Huishoudens die meer spullen dan ruimte hebben
- Geen overzicht in huis, financiën, agenda of taken vanwege een gebeurtenis of burn-out
- Moeite met structuur aanbrengen vanwege AD(H)D, autisme of een andere beperking
- Verhuizen van veelal ouderen naar een kleinere woning waardoor zij afscheid moeten nemen van een aantal dierbare spullen
- Het hebben van keuzestress
- Behoefte om organizingvaardigheden te ontwikkelen
- Behoefte om structureervaardigheden te ontwikkelen
Dat kan zowel in de privé- als in de werksfeer. Als professional organizer adviseer ik, help met het maken van keuzes, en denk met je mee en pak zelf mee aan om je op weg te helpen.
Kan ik het opruimen niet zelf doen?
Een professional organizer helpt je om te blijven focussen op het opruimen, geeft aan wat de beste weg is om tot een goed resultaat te komen, houdt de grote lijnen en daarmee het einddoel voor ogen en stimuleert en motiveert je om dat te bereiken.
Moet ik veel spullen wegdoen?
Jij beslist wat je weg doet en wat je bewaart. Mocht je teveel spullen hebben voor de bergruimte die je hebt dan kan er gekeken worden of er meer opbergruimte gecreëerd kan worden of dat je moet overwegen om spullen weg te doen. Je kan dan de overige spullen verkopen, weggeven of aan een goed doel schenken.
Wat denk je als je al mijn spullen ziet?
Er is niets voor je om je voor te schamen. Ik oordeel niet en zie vaker gelijke situaties. Het is voor mij fijn als ik je kan helpen om je huis of je werkplek te veranderen in een prettig opgeruimde ruimte waar je weer met plezier kunt leven en kunt genieten van de rust en de ruimte.
Hoe ga je om met vertrouwelijk zaken?
DazOrganized is een professionele organisatie en ik ga zorgvuldig om met jouw eigendommen en de informatie over jou en jouw situatie blijft geheim. Ik houd mij aan de gedragscode van de NBPO (Nederlandse Vereniging van Professional Organizers).
Hoeveel kost het?
Het eerste kennismakingsgesprek kost € 50,- (particulieren) duurt ongeveer een uur. Daarna kan je mij inhuren per dagdeel of per uur óf je kiest uit een van de pakketten (zie Tarieven). Als je besluit om met mij verder te gaan dan komen de kosten voor dit gesprek te vervallen. Eventuele reiskosten worden wel berekend. Na het kennismakingsgesprek zal ik je een overzicht sturen van onze afspraken en een kostenoverzicht.