De meeste mensen denken dat ik super georganiseerd ben. Maar ik kan je zeggen dat ik dat (meestal) niet ben. Er is altijd meer te doen en ook steeds opnieuw. Het is een nooit eindigende loopband van opruimen en organiseren.
De sleutel tot georganiseerd zijn is betrouwbare systemen hebben waarbij alles op zijn plaats ligt, zodat je dingen kunt vinden en jij gewoon met je dag kan beginnen zonder eerst een zoektocht te moeten doen.
Maar zelfs met de beste systemen, ben je geneigd te verzamelen en dan moet je weer tijd vrijmaken om die spullen weer te sortering om ze later te vinden.
Op dat moment begint je hoofd overuren te draaien en kan je de moed opgeven.
Dus, mijn beste organisatie advies heeft niets te maken met het organiseren. Het gaat hier over een veranderende organisatie mentaliteit, zodat je de taak met de juiste houding kan aanpakken.
Ik denk dat je op die manier meer gedaan krijgt.
10 manieren om een Mindset organiseren te creëren:
De komende 10 blogs laat ik je ‘zien’ hoe je je houding hierin kan veranderen.
1. Maak het jezelf makkelijk
Rommel heeft een eigenaardige eigenschap. Het gaat je eigenlijk meestal redelijk af maar dan ga je op vakantie of de feestdagen komen er aan en ineens lukt het je niet meer om je huis opgeruimd te krijgen, belangrijke papieren te vinden, de was weg te werken, de rekeningen te betalen etc. Dit is niet vreemd en het ligt niet aan jou! In plaats van boos op jezelf te worden omdat je er geen controle meer op krijgt bekijk je de situatie met de juiste instelling en richt je je op de oplossing in plaats van op het probleem.