Op je bureaublad van je computer is het een verzameling van allerlei documenten. Langzaam maar zeker raak je het overzicht kwijt, wat een ellende. Ga er vandaag eens goed voor zitten. Pak eerst maar pen en papier en schrijf op wat voor jou een handige structuur kan zijn. Maak niet teveel mappen aan dat maakt het weer onoverzichtelijk. Maak niet meer dan 5 – 9 mappen aan.
Ben je bv ZZP’er dan zou dat bv 1. Klanten 2. Bedrijfsadministratie 3. Netwerk en Contacten 4. Materiaal 5. Privé kunnen zijn. Als je de mappen een cijfer geeft komt de belangrijkste bovenaan te staan enz. dat geeft weer overzicht.
Deze hoofdmappen verdeel je vervolgens weer in in submappen. Zorg dat je de submappen, voor jou, duidelijke namen geeft zodat je het altijd goed kan terug vinden.
Heb je de structuur goed op papier staan zet deze dan op je computer en berg de documenten op in de juiste map.
Mijn bureaublad achtergrond ziet er zo uit. Dit geeft mij overzicht met wat ik aan het doen ben of wat ik belangrijk is etc. Dus in plaats van een foto van je kat heb je rust en overzicht.
Het is een niet zolang blog geworden maar ik realiseer me wel dat je klus van vandaag best wel wat tijd in beslag zal nemen. Uiteindelijk zal je zien dat het heerlijk werkt om alles op een overzichtelijke plek te hebben het zoeken naar een bestand is vanaf nu voorbij (tenminste als je het goed hebt gedaan :P)
Wil je de berichten van het blog makkelijker kunnen lezen like dan mijn FaceBook pagina KLIK hier
I.v.m. met de richtlijnen van het RIVM zal ik zolang als dat nodig is geen afspraken meer maken. Ik wil je uiteraard altijd via de mail, WhatsApp, FaceTime helpen. Laat me weten wat ik voor je kan doen! Bel of mail me.