Heb je overal en nergens in huis administratie, papieren liggen? (Denk aan verzekeringspapieren, bankafschriften, gebruiksaanwijzingen, folders, etc.)
Begin dan met het verzamelen van al dat papier. Bundel de spullen die bij elkaar horen zoveel mogelijk en kijk wat er weg mag. Een paar handige “regels” daarvoor:
- bewaar van verzekeringspolissen alleen de nieuwste;
- bankafschriften die meer dan 5 jaar oud zijn mogen weg (N.B. voor bedrijven gelden andere regels);
- gebruiksaanwijzingen van apparaten die je niet meer hebt kunnen weg;
- je kunt overwegen alle gebruiksaanwijzingen weg te doen; je kunt ze op internet vinden;
- garantiebewijzen die verlopen zijn, kunnen weg;
- vraag je af of je verzamelde recepten ook echt gaat uitvoeren, nee? Doe ze dan weg. (op internet vind je genoeg nieuwe mogelijkheden);
- voor knipsels over wandelingen, vakantiebestemmingen, interessante artikelen geldt hetzelfde.
Berg dat wat overblijft op in voor jou handig materiaal. Zet er op wat erin zit en zet het op een vaste plaats.
Zie je het niet zitten om hier zelf aan te beginnen bel me, mail me!